Thursday, December 2, 2010

kisah baby comel dan kakak cantik

Hari ini ke MAHA lagi. Siapa tak tahu MAHA memang dia kampung. Sekampung Kampung Permatang gua, dia lagi kampung. Kali ketiga menapakkan kaki ke MAHA ini walaupun gua tau sebab dan akibat yang bakal diterima. Pertama, bersesak sesak dengan pelbagai jenis orang. Kedua, duit habis walaupun tak shopping apa. Makanan mahal. Kalau sedap gua boleh consider. Ini kena yang tak berapa nak pergi dengan tekak, stress juga. Ketiga, penat. Siapa taknak penat tak payah berjalan lah. Duduk rumah diam diam.

Hari ini gua dan Nooraini dah target nak cari fish spa walau apa jua yang berlaku. Perkara pertama yang perlu dilakukan untuk membuktikan kebijaksanaan adalah terus pergi ke kaunter informasi. Di situ kami dapat map untuk memudahkan perjalanan ke mana saja di dalam kompleks MARDI ini. Mengikut map itu, kami perlu menaiki bas dan transit di bahagian lembu dan kambing untuk mengambil trem pula untuk ke bahagian aquaculture. Agak mencabar juga perjalanan kali ini. Dah macam tourist pula rasanya dengan map di tangan serta kamera muncung tergantung di leher. Nooraini lah tu, gua pakai baju kurung pegang compact camera saja.

Semasa menaiki bas, memang terpaksalah berhimpit dengan pelbagai jenis orang. Mujur sekali di sebelah gua ada seorang baby yang teramat comel tapi nak cubit pipi dia tak boleh sebab tangan kalut pegang kerusi bas sebab takut tergolek bila bas berhenti. Lebih kurang 5-6 months old I guess. Mula mula dia tengok gua, gua tengok dia. Tiba tiba tangan dia main main baju gua. Dan selepas itu dia menjadi terlampau eksaited sambil terlompat lompat di riba mamanya sambil tergelak gelak. Ya Allah, comel yang amat sangat baby tu! Rupa rupanya dia nak bersembang. Tapi kesian, dia asyik terlangut (terdongak) nak pandang gua. Gua tak nak main dengan dia, tak sampai hati pula. Gua cuba rendahkan badan, mama dia pula dukung baby tu tinggi sikit. Sampai mamanya kata begini,


"Sayang. Sikit sikit saja lah sayang. Kesian sayang mama dah lenguh kepala tu asyik nak pandang kakak. Kecil kecil dah pandai mengorat kakak cantik ni ye. Kakak cantik ada tahi lalat. Cantik kakak ni."










Bukan gua yang cakap. Mama baby tu yang cakap.



***





Tak apa baby, kakak tunggu sampai baby besar taw! Mmuahh!


1 comment:

Amran Syah said...
This comment has been removed by the author.