Tuesday, December 14, 2010

kawad 2

Disebabkan kasut kesayangan gua koyak serta surat surat permohonan gua masih tiada jawapan, gua telah membuat keputusan untuk keluar berjimba menghabiskan duit. Alah, ke Alamanda je pun. What more can you expect?

Setelah ke hulu ke hilir bertawaf di sekeliling Alamanda dalam empat pusingan, gua letih. Mata tertancap ke sepasang kasut yang tak kurang hebat lawanya. Gua mulakan bersembang dengan adik promoter kedai Nose ni. Gua tak faham kenapa kedai kasut bagi nama hidung. Gua panggil dia adik walaupun gua tau dia lagi tua sebab nak jek je. Senang nanti nak kawtim.

Ah saiz sembilan pula tak ada. Kasut dah cantik saiz pula tak ada. Ini merupakan salah satu trauma dalam kehidupan seharian para giant yang mempunyai kaki sepanjang perahu macam gua. Gua tak kira. Saiz lapan pun lapan lah. Ketat sikit. Cantik punya pasal. Sanggup sakit. Baru true fashionista!

Gua draw money, terus gua angkat. Buat apa banyak fikir, angkat saja. Esok tak ada duit baru fikir mana nak cari duit. Pemikiran macam tak sekolah tinggi tinggi betul!


Sebelum balik menginsafi diri, gua sempat melencong ke pasar malam Putrajaya. Tujuan utama nak mencari apam balik gerai Abang Hensem dan juga kuih peneram terbaik. Dua benda tu hanya ada di pasar malam sini saja.

"Pehh, kalau macam ini punya ramai, senang nak cari jodoh gomen ni." Getus hati gua. Mata gua tak fokus pada gerai gerai pun. Punyalah semangat kot kot terjumpa jodoh di pasar malam. Rare juga kisah percintaan macam ini.

Dari jauh gua terlihat kelibat budak staff kolej gua. Dalam kepala dah fikir nak tegur dia lepas tu mintak belanja. Ah tipu je la. Tegur sudah.


"Hoi Farizal! Datang dengan siapa?" Gua tegur dengan cara baik baik.

"Ah patut la macam kenal je. Woi kat sini pun berkawad ke? Kahkahkah!"










"Cilakak, mana ada gua kawad!"



Kalau lah tak ada orang, memang dah kena paranawei mamat ni. Tapi gua orang baik baik. Gua senyum je sambil berlalu pergi. Tangan gua kasi diam diam kat dalam poket.


***

Dah banyak kali juga orang dok kata gua jalan macam berkawad. Siap jerit kiri kanan kiri kanan dari jauh pun ada. Lepas ni gua nak pergi daftar kelas catwalk.


4 comments:

Si Kachak Suparjo said...

Tau la lu budak palapes, jalan kat medan cari jodoh pun nak macam robot jugak.

Kalau berani, lawan catwalk dgn gua la. Amacam?

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

Kahkahkah lu reti ke catwalk. Jangan cabar gua, moonwalk pun gua terer!

Melancholic Fool said...

lu mmg rotu sampai mati ke? wah.. sejati!

nazir27 said...

xpe sya..orang yang cantek kan mejoriti jalan pelik2..contoh terdekat da de kn..wiii~