Friday, December 10, 2010

penat je nebes nebes 2

Rasa sedih menyelubungi diri bila terpaksa ke klinik seorang diri. Demam demam macam ni memang mood nak lari tune saja. Telefon ibu pun nak nangis nangis. Jiwa tak kental langsung!

Gua mula karang cerekarama depan doktor. Gua cerita pasal MAHA, pasal gua mandikan Scott, pasal semalam hujan lebat ondewei balik Serdang, dan juga pasal gua pergi menonton Narnia di Alamanda tadi adalah sangat boring.

Doktor kemudian bertanya kepada gua,


"Awak sakit apa ye?"

"Ehehe saya demam semalam. Selsema dan sakit tekak juga."

"Nurse, cek temperature dia."

"36 degree, doctor."

Gua cuba congak balik. 36 adalah normal. Gua senyum je kat doctor. Gua ada lagi satu agenda sebenarnya.

"Doktor, saya sebenarnya nak minta ubat cacing sekali. Hehe."


"Awak ada main cacing ke? Awak ada berkebun ke?Hehe."

***

Ala doktor ni, jangan la cakap macam tu. Malu taww.

Gua dah lama tak makan ubat cacing. Itu je.


***


Gua sebenarnya nak pergi scaling gigi saja. Tapi Dr.K kegemaran gua tak ada pula. Misi suruh datang hari isnin pula. Menggigil juga nak jumpa dentist ni ye. Nasib baik tak jadi. Hilang ketaq. Gua patah balik, ambil nombor, tunggu 10 minit, dekat bilik nombor 10, misi panggil gua masuk bilik sambil bagi salam. Sambung cerita macam kat atas.

Penat je gua nebes nebes.

No comments: