Thursday, December 2, 2010

rezeki

Semalam pergi makan Mix Lamb Chop di Chop & Steak. Tujuan utama bukan untuk makan. Ya, gua ulang, bukan untuk makan. Tujuan utama untuk mengusha Brader Chef itu. Ya, gua ulang, Brader Chef yang HOT itu.

Brader Chef pujaan hati selalu pakai reggae cap. Uniform dia t-shirt hitam tertulis CREW kat belakang. Tangan dan badan nampak gagah. Dia tinggi. Haritu terserempak di pasar malam, dia senyum. Terus melt. Lepas tu habis satu kolej gua cerita Brader Chef senyum kat gua.

Kembali ke lokasi asal. Sepanjang masa gua tak tenang makan. Asyik usha dia masak masak sampai terlupa nak potong daging dengan pisau dan cucuk pakai garfu dan suap ke mulut. Seat pula terbaik. Direct nampak muka dia saja. Member gua, Nooraini mula naik muak dengan perilaku gua. Mungkin kerana dia beranggapan gua tak memberi sepenuh perhatian tentang apa yang dia ceritakan. Walaupun gua memang dengar dengan sepenuh perhatian, cuma mata saja lirik lirik kepadanya. Ewah!

Tiba-tiba dunia menjadi sepi. Segalanya macam terhenti. Pause. Yang kedengaran hanyalah degupan jantung gua macam baru lepas lari lari main tuju selipar. Nafas tercungap cungap. Berdebor bukan main. Tangan gua dah beku. Bulu roma semua tegak. Brader Chef semakin datang menghampiri. Semakin menghampiri. Semakin sangat menghampiri...

Eh, tiba-tiba hilang? Gua toleh kiri. Gua toleh kanan. Gua pusing belakang. Cehh. Jumpa kawan rupanya. Buat penat gua berdebor saja.





Gua teruskan sesi usha mengusha bila brader hot masuk dapur kembali. Bila bertentangan mata, gua automatik tertunduk. Kali kedua, gua beranikan diri keraskan leher supaya tak tertunduk. Kali ketiga, dia senyum, gua tersenyum nipis. Berpeluh peluh dia memasak kat dapur tu. Berpeluh peluh lagi gua yang duduk saja ni. Tiba tiba dia angkat baju dia lap muka dia dengan gaya yang amat macho dan dia pandang gua dan dua pandang dia dan kalau dah angkat baju tu nampak apa lagi..









Gua blackout terus. Nasib baik sambil senyum. Kehkehkeh rezeki weh rezeki!



1 comment:

Brader Black said...

Ni tido malam ni musti dapat mimpi baik ni.

kahkahkah!