Tuesday, October 20, 2009

main kasar

Sambutan raya kali ini kurang meriah aku rasa sebab tak dapat balik kampung. Kalau tahun lepas lain sikit. Tak dapat balik kampung pun rasa rileks sahaja sebab raya jatuh pada hari lahir aku yang ke-20. Perasaan terharu tu memang tak dapat nak diungkap dengan kata-kata lah. Kawan-kawan semua memang penambah semangat. SMS dekat seguni dapat. Segala macam wish dapat. Memang dramatik.

Tapi tahun ini agak suram sikit. Maruku pun dapat makan dalam tiga suap sahaja. Pagi-pagi bangun mencari open house tapi jumpe open house raya aidilfitri. Susah juga nak jumpa open house raya aku ni kan? Layan je la open house mana-mana pun, janji perut kenyang. Sepanjang hari memang seronok lah dapat luangkan masa dengan Kak Lilin dan Si Pujangga. Sepanjang hari memang asyik cerita pasal raya aku, pasal kelapa, pasal kalung bunga, pasal maruku, pasal santan kotak, pasal lembu-lembu dan tidak lupa juga pasal Batu Caves. Oh, indah sungguh hari itu.

Bila malam menjelma, kami tidak puas lagi beronggeng sana sini, jadi ambil keputusan beronggeng ke Carboot Sale MARDI. Nampak go-kart terus terkam dengan muka teruja. Budak-budak pramatang memang begini. Masa keemasan untuk aku membalas segala jasa baik mereka sepanjang hari meraikan hari raya. Pusingan-pusingan tu aku hadiahkan khas untuk kamu orang tau. Terima kasih bagi aku menang!

***

Kepada yang berkenaan, aku minta maaf la. Bukan sengaja nak main kasar masa go-kart. Tapi ade mandrem mana entah menyusup masuk dalam badan sampai main tak ingat dunia. Raya beb! Semangat dia lain macam sikit. Nasib baik tak buat tarian kemenangan je itu hari.

***

Oh lupa nak bagitahu, dah ada nama untuk kura-kura putih. RUFUS. Amacam? Macam celake..

2 comments:

pakcik kordi said...

best tk men gokart?mahal tk?

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

best gilak! tp mahal la pakcik..gua main 10mnit kena rm20. utk budak skolah mcm gua mmg mahal. gua tak makan seminggu semata2 men gokart