Friday, October 16, 2009

hello you guys!!

Ah saya rasa sangat penat hari ini. Semalam saya tidur lambat sebab saya tak boleh tidur. Semalam sebelum tidur, saya berchatting dulu dengan kawan-kawan saya. Ada juga saya termaki termencarut serba sedikit. Ada juga kawan-kawan saya itu yang berbalas makian. Ada juga yang berbalas nasihat. Saya terima dengan hati terbuka. Pukul tiga pagi baru saya mencari selipar rumah merah saya yang gebu gebu itu untuk memulakan langkah kaki ke katil.

Pagi ini saya bangun lewat sedikit dalam pukul 8 lebih. Perjanjian untuk berjogging dengan The Wrestler macam perlu di batalkan akibat kelewatan ini. Tetapi setelah saya berfikir tiga puluh empat kali, saya membuat keputusan untuk berjogging juga walaupun matahari sudah bangkit dan bakal menghitamkan kulit saya yang sememangnya tidak cerah ini. Saya baru berjogging satu round, tapi mengah mengalahkan orang nak bersalin. Nampak sangat lemak lemak di bahagian pinggang dan pinggul beserta punggung sudah bersatu padu membentuk benteng yang kuat dan juga berat. Saya tak suka lah perasaan ini. Benci tau. Selebihnya saya hanya berjalan-jalan menguis-nguis rumput di hujung kaki. Saya nak buat sit-up tapi saya malu sebab saya rasa-rasa ada orang tengah usha saya. Sepangjang jogging saya senyum nak kontrol ayu.

Lepas jogging saya balik bilik. Roomate saya yang sedang tidur tiba-tiba bangkit pantas sambil bersin-bersin. Saya tanya dia ok ke? Dia tiba-tiba ambil kerusi dan panjat lalu membersihkan kipas bilik kami. Comel bukan? Roomate saya sangat rajin. Saya suka! Kalaulah saya boleh rajin macam dia, mesti saya comel juga bukan?

Minggu lepas saya ada beli perfume baru di Body Shop. Saya suka pakai Body Shop products sebab saya rasa macam saya lawa sentiasa. Tak kisah lah apa orang nak kata. Saya beli tiga jenis perfume. Satu bau macam coklat. Sedap betul. Satu lagi bau macam orang tua. Satu lagi bau sangat best. Sukanya saya. Hari ini saya pakai Chymara, bau yang best tu. Wanginya saya!

Saya rasa saya gemuk la. Mestilah gemuk, berat saya 60kg. 60kg ok! Macam badak sumbu sudah. Saya teringin badan macam Leighton Meester ataupun Mischa Barton. Barulah angan-angan saya untuk menjadi model akan tercapai. Mesti seronok kan kalau jadi model, semua orang suka saya nanti. Ah malu la, saya suka berangan lebih-lebih. Hihi.

Sekarang ini saya berada di makmal komputer Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan untuk menyiapkan lab report. Saya juga menggunakan kemudahan yang disediakan dengan sebaik-baiknya. Saya menulis blog. Yeay! Bukan senang tau nak menulis blog di saat-saat genting seperti ini di mana saya perlu sentiasa berhati-hati dengan pergerakan Dr. Sam. Saya tahu saya memang talented! Jangan la puji saya lebih-lebih. Saya malu la! (muka blushing blushing)

Oh malam ini ada jamuan raya. Hati saya begitu gusar memikirkan baju yang akan dipakai malam ini. Saya takut saya dapat Queen of the Night. Malu la saya nanti di atas pentas. Saya ni pemalu rupa-rupanya. Ahakss. Tapi saya tahu saya mesti cantik malam ini. Saya sudah biasa dengan pandangan-pandangan sinis rakan-rakan saya. Mereka selalu begitu. Tapi saya tidak kisah. Saya tahu siapa saya. Rambut saya cantik macam Shauvina. Body saya cantik macam Jessica Alba. Kaki saya kurus macam Beyonce. Mereka kata saya tipu. Tak apa saya tak kisah.

Ok guys. I better stop here. Seronok betul menulis hari ini. Sampai saya tidak sedar masa berlalu dengan pantas. Saya rasa excited betul menulis macam ini. Seronok juga kan kalau kita bersikap jujur dan tidak menipu. Ei, tak suka betul saya berkawan dengan orang yang tipu-tipu ini. Benci you! Ahakss. Ok la see you again. Mmmuahh. XOXO

***

Rasa macam nak penampar siapa-siapa tak lepas baca entry gua ni?? Gua nak pergi terajang-terajang Rufus sekejap!

1 comment:

okedkama said...

saye suke..terasa mcm cerita itu adalah mengenai saye jek..cume saye ini boleh berjogging 7round keliling uitm segamat tanpa henti..