Thursday, March 17, 2011

nombor dua

Semalam gua pergi swimming. Pergi swimming pun dapat duit, siapa taknak, ye idak? Tapi semalam tak ramai yang swimming. Tak ramai perempuan. Tapi lelaki ramai. Hehe. Tapi semua junior la pula. Baru ingat nak peewit peewit.

Sebelum masa tamat, geng lelaki ni buat challenge. Gua tanpa segan silu terus accept the challege! Sebelum wisel bunyi, gua baru perasan yang gua seorang je perempuan yang join. Patut lah masing masing duk pandang pandang je aku.

"Ah, sudah tentu lah gua akan kalah. Berenang pun terkedek kedek. Dah la budak budak ni macam power je semua. Masing masing buat muka bengis je." Gua bermonolog dalam hati. Tapi gua tetap cool dalam ketar.


Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeettt!


Wisel buatan mulut member gua berbunyi. Lonjakan pertama gua tak berapa kemas. Kucar kacir juga nak balance balik posisi badan yang dinamik. Tapi gua acting cool je. Senior lah katakan.

Sampai je kat hujung kolam, gua terus berhenti ambil nafas panjang. Cungap cungap perkara biasa lah bila dah lama tak training. Gua tengok seorang budak dah patah balik.

"Woi, kena patah balik ke?" Tanya gua dekat member gua selaku wisel tadi.

"Hai, takkan dah give up kot?" Dia balas.

Gua tengok ramai budak budak lain kat tengah tengah lagi. Tapi gua tak pasti menghala ke mana. Disebabkan kalut, gua terus terjun patah balik.

Kecepuh kecepah kecepuh kecepah sampai juga gua ke tempat start tadi. Sepanjang perjalanan tadi, gua sempat berfikir. Multitasking juga gua ni. Sambil berenang boleh berfikir sejenak. Gua fikir, tak apa kalau kalah. Depa takkan gelak punya. Gua kan senior. Gua dah ready terima kebenaran.

Gua angkat muka je. Gua tengok ada gua dengan seorang budak yang laju tadi tu saja. Eh? Eh? Eh?!

Gua nombor dua?!

Gua nombor dua!!





Kehkehkeh. Power juga gua ni. Tak sangka. Senior lah katakan.



***


Masa gua tahu gua dapat tempat nombor dua, gua punya lah eksaited. Siap jerit yeeeehaaaa! Tapi semua orang pun buat tak tahu je. Malu lah juga. Gua kan senior..

1 comment:

Amalina said...

mase budak tu dah patah balik, ko baru nak terjun..aku berdebar-debar.tapi cara ko cerita buat aku rasa cam aku kat situ pada masa kejadian.