Friday, March 4, 2011

hari yang aneh



Hari yang aneh ini dimulakan pada waktu petang tadi. Ada sesi beramas mesra di antara pihak scholarship dengan students. Ada gua, dan juga kawan kawan gua. Gua namakan seorang sebagai Senah dan seorang lagi Ramelah.

Sebelah gua Ramelah. Tengah tengah sesi dia boleh buat kelakar bila tiba tiba sakit perut. Bukan itu saja, bertambah kelakar bila sakit perut tu berjangkit dengan gua dan Senah sekali.

Aneh bukan?

Jadi, berpusu pusu lah kami ke tandas untuk melepaskan hajat yang terpendam.

Usai berurusan, kami bertiga pulang ke tempat duduk masing masing. Suasana semakin muram. Kelopak mata masing masing mula melayu. Tiba tiba muncul satu permainan baru. Permainan 'cacing kerawit'.

Aneh bukan?

Lalu kami bermain dengan bahagianya.

Setelah selesai sesi beramas mesra, perut masing masing mula mendayu dayu. Kami ambil keputusan yang paling bernas untuk ke pasar malam. Kami pergi naik Morad. Morad ni kepunyaan Senah. Macho gila gua cakap lu! Turun je kereta, kami nampak makcik pakai tudung dengan meksi singkat paras lutut.

Aneh bukan?

Tapi kami membeli belah dengan gembiranya.

Balik kolej, terus parking Morad kasi cantik cantik lalu masing masing kalut nak melahap hasil shopping tadi. Terus lah ke rumah Senah dan Ramelah. Kami bersila beramai ramai dan ready untuk makan. Tiba tiba ada ketukan gung gung gung kat pintu rumah. Suddenly ada sesi terjah menerjah pula.

Aneh bukan?

Tapi kami ketawa-sepuas-puasnya-tak-boleh-berhenti sampai ke malam.

Bila malam menjelma, kami mula bergossip sakan. Rakan rakan artis yang lain mula atur tempat untuk meet up. Sesi bergossip pun bermula. Pung pang pung pang bergossip, kami pun mahu pulang. Sebab gua punya esaimen bahasa arab belum siap lagi. Study tetap study beb. Sebelum pulang ada sesi kejar mengejar pula dengan Senah.

Aneh bukan?

Sampai je di kamar, masing masing kalut buka fesbuk la apa lagi. Yang agak demm di situ bila mana si Senah berjaya meng'hack' akaun gua. Mula la timbul status status yang agak psiko di wall gua dan wall orang lain juga. Mula mula gua layankan saja. Lepas tu gua sendiri dah rasa macam ada split personality, gua terus pergi ambush Senah sambil mengugut nak buat benda jahat dekat dia. Tiba tiba ada seekot burung kelicap sesat masuk rumah. Kepala dia terkena kipas lepas tu terbang macam pening pening. Gua berjaya mempamerkan pelbagai aksi menarik juga semasa nak tangkap burung tu nak lepaskan kat luar.

Aneh bukan?





What a weird day. But everyone has a good laughter at the end of the day.




***


Penat juga kalau hari hari jadi hari yang aneh macam hari ni ye.



3 comments:

Anonymous said...

comel la kawan ko name senah tu.

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

Eleh, puji diri sendiri ke?

Amalina said...

aku rase ni "makcik pakai tudung dengan meksi singkat paras lutut" paling aneh.