Monday, November 22, 2010

saiz apa?

Gua berlari lari anak bila mana mendapat panggilan kecemasan dari Nada. Rasa cemas campur berdebar debar juga sepanjang perlarian ke pejabat kolej.

"Woi, pakej kolej dah dapat. Mai ofis cepat. Bawa resit sekali."

Kucar kacir juga mahu cari resit pembelian. Mana taknya, dah habis satu semester gua genggam, sampai lunyai resit tu. Pakej kolej tak dapat dapat juga. Gua bukan nak berkira sangat, tapi kalau dah bayar RM60 untuk sehelai baju badut dan sebuah topi bangla, tak padan kalau gua nak buat tak tahu saja. Dengan RM60 gua boleh berjoli sakan tiga hari tiga malam. Tapi berbekalkan semangat cintakan kolej (baca : hipokrit), gua berlari juga untuk mengambil pakej yang gua tunggu tunggu itu. Oh ya, resit pembelian gua jumpa celah lipatan kaki seluar jeans gua.

Sesampainya di pejabat kolej, ada seorang brader rambut kusut muka tak mandi serta mulut berbau hapak menegur gua.

"Nak juga ke?"

"Nak nak nak!" Gua jawab cargas. Lepas tu gua pusing belakang sebab tak tahan nak termuntah dengan bau dia.

"Nak saiz apa?"

Gua berfikir sejenak. Ah tanya saiz pun nak fikir panjang ke? Gua ambil jalan ringkas. Gua tanya Nada.

"Kau ambil saiz apa Nada?"

"Saiz M." Ringkas dan padat.

"Ok bang. Bagi saya saiz M juga."




"Oii, stop stop stop. Kau kan gemuk. Muat ke saiz M dengan kau?Kahkahkah."



***





Nasib baik lokasi dekat dalam pejabat kolej. Kalau tak dah lama makan paranawei budak ni.

4 comments:

HiSaM ! ! ! said...

kah kah kah

Melancholic Fool said...

haha.... aku pun terpikir... ko mane muat M woi!

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

jangan terkejut kalau gua kata gua ada baju saiz S!





gua memang ada baju saiz S la woii!

Si Kachak Suparjo said...

Celaka Hisam!
Gua baru nak komen kah kah kah juga.

Lu toksah perasan nak jadi sarung nangka.
kahkahkahkah!