Tuesday, November 30, 2010

memilih

Hidup ini dilalui dengan membuat pelbagai pilihan. Pilih untuk jadi baik atau nakal. Yang mana batil yang mana hak. Peramah atau pendiam. Iphone atau Blackberry. Populariti atau low profile. Duit atau nyawa. Dan sebagainya.

Bukan senang nak membuat pilihan sebenarnya. Dengan aktiviti pemilihan ini, kita akan berperang dengan perasaan serba salah, ingin tahu serta debaran di dada. Ada pula pilihan pilihan yang disertai dengan cofounder. Kalau pilih ini dapat itu sekali. Kalau pilih itu, dapat ini sekali. Orang tua tua kata selalu kata, janganlah memilih sangat..

Ada pelbagai simptom ketika membuat pemilihan. Dehydration, anxiety, aggression, spastic chorea. Ah ini bahana tengok House sampai 10 episodes sekali gus. Terus boleh fasih sebut simptom simptom untuk diagnosis. Marathon katanya.

Ada yang diakhiri dengan keputusan yang menggembirakan. Ada juga yang diakhiri dengan kekecewaan. Namun kita tetap perlu membuat pilihan kerana tak ada pilihan lain lagi selain 'memilih'.




Sekarang ni gua sedang mengalami simptom simptom memilih ni. Susah juga ya nak pilih antara Subway atau Secret Recipe ni. Kahkahkah


1 comment:

nazir27 said...

kalau diberi pilihan sama ada pilih lu atau klcc, gua rela pilih lu..lu tak kan clash dengan gua kan?haha...