Sunday, September 20, 2009

salam aidilfitri 20092009


Ketupat feveret. Pertama kali tangkap pakai DSLR pinjam. Menggegel bai! Boleh la dalam 4 bintang.


Macam biasa bila hari raya menjelma, mesej-mesej raya pakat berebut-rebut nak daftar masuk telefon bimbit satu kaler aku. Tak larat nak delete mesej-mesej lama tapi peti masuk dah tak muat terpaksa juga gagahkan jari nak tekan-tekan butang telefon. Ada pelbagai bentuk mesej yang masuk tak kiralah ucapan ikhlas atau pantun lapan kerat. Aku baca juga buat santapan mata. Tapi ada satu mesej ni buat aku tak puas hati. Betul-betul mencabar kredibiliti aku sebagai wakil diri sendiri dalam acara berpantun peringkat tak tahu hala tuju. Mesej ini datang dari seorang member aku masa sekolah kat Perlis dulu. Tough badan dia. Kami panggil dia Wan Tuff!

Wan Tuff : Makan lemang makan kuih raya, Selamat Hari Raya!

Aku tak nak kalah. Laju pergi beli topup lepas tu reply;

Aku : Dua tiga kucing berlari, Selamat Hari Raya!

Amacam? Ada berani nak lawan pantun dengan aku?

3 comments:

ULTRAMAN said...

HAHAHAHAHA... lawak pantun kau,.

hanisah said...

klaka la syah ni..

mne leh pantun cmtu..

xde rhyme lgsung kat blkg..hua3..=b

neway, camat ari rye! ^^

sinclair said...

kecewa ak dgn pantun ko
hahahaha