Wednesday, August 24, 2011

toksah duk buat perangai



Aku perasan lately aku berjiwa tersangatlah tisu. Maksud aku, ada benda yang usik sikit emosi aku cepat je nak menangis. Buat perangai. Menangis diam diam okay lagi. Kalau dah sampai meraung raung melalak depan orang ramai..

Aku pun tak tau kenapa jadi macam ni. Aku cuba figure out juga tapi baru fikir separuh jalan, aku dah fikir pasal benda lain pula. Makanan contohnya. Bulan puasa ni kerja fikir pasal makan je. Aku punya perangai tak tahu malu tu aku develop baru baru ni je aku rasa. Aku pelik juga dengan diri sendiri, makin besar makin tak tahu malu pula nak keryau depan orang ramai. Banyak kes dah jadi macam ni.

Kes pertama. Masa tu aku kat Mencester tengah syok goyang kaki. Ada kawan kawan mak aku datang rumah ambil baju tempahan. Depa tengah bersembang kat ruang tamu. Aku duk landing baik punya depan tivi. Tiba tiba ayah aku call. Dia suruh aku siap. Lagi 15 minit datang ofis dia. Ada interview. Aku macam 'what the????!!'

Interview dalam 15 minit?? Dengan attire apa jadah pun aku tak ada. Dengan sijil sijil semua aku tinggal kat kolej. Dengan tak study apa pun lagi. Dengan tak mandi lagi. Dengan kelam kabut baru nak gugel soalan soalan interview. Tiba tiba aku meraung sorang sorang. Adik adik aku dah lari masuk bilik semua. Mak aku dengan kawan kawan dia bantai gelak. Mak aku sambil sambil tu kelam kabut carikan baju kat aku diselang seli dengan gelak juga la. Aku dah keryau macam apa. Otak dah jem. Duduk depan laptop sambil nangis nangis. Aku call ayah aku balik cakap aku taknak pergi. Dia bantai gelak. Dia kata, "Relax la. Takkan nak interview pun nak nangis? Tak cool la. Kahkahkahkah!"

Ye, dia gelak kahkahkah kat aku. Yang aku ni baru teringat ada kawan mak aku kat depan tu. Baru kelam kabut nak masuk bilik. Dah malu.

Aku pi interview dengan pakai baju kurung adik aku dengan mata bengkak. Balik je sengih sebab tak ada apa pun interview tu. Gabra je lebih!


Kes kedua. Haritu memang hari yang agak stress untuk aku. Dengan adik aku terhantuk tingkap sampai kepala berdarah la. Dengan masalah aku yang tak setel setel lagi tu. Tiba tiba ada member aku bawa aku pergi Jalan Tar. Nak shopping katanya. Jalan Tar tempat paling terakhir aku nak pergi kot untuk shopping apa apa pun. Lagipun aku memang tak nak shopping raya pun tahun ni. Sampai kat sana aku ada sedikit argue apa ntah dengan member aku tu. Aku malukan dia depan orang ramai. Dia mula cakap something bad kat aku. Mula lah terusik emosi aku. Hati mula la nak lembik. Air mata mula dah bergenang. Aku cuba tahan. Tak dapat der. Depan depan orang aku melalak. Dari petang sampai ke malam aku melalak. Dalam kereta aku mengamuk macam orang gila. Tak peduli apa dah. Punya lah sakit hati aku sampai aku lupa diri mengamuk macam dah kena rasuk. Lepas tu kitorang nampak ada kereta terbakar kat tepi jalan, masing masing diam dan terus cari jalan nak balik.

Tapi itu first time dalam hidup aku menangis melalak sampai macam tu sekali. Tak boleh nak digambarkan dengan kata kata. Horror.



Ada banyak lagi kes kes minor mahupun major yang buat aku tak malu nak melalak depan orang ramai sekarang ni. Tu belum kira aku menangis tak reti reti nak berhenti depan roommate aku hari hari sampai dia pun naik muak dah aku rasa.

Aku rasa aku kena cuba kawal sikit emosi liar aku tu. Malu aih badan besaq gajah tapi duk keryau huwa huwa depan orang.


1 comment:

Shake said...

Ehem. Pergi Tar dengan siape tu.