Tuesday, June 7, 2011

ubat batuk



*cough! cough!*


Kawan gua batuk. Dah banyak hari dia batuk. Selalunya gua ada stok ubat batuk menimbun kat belakang rumah. Tapi jualan laris sangat. Stok habis.

Gua suggest dekat dia ubat batuk paling mujarab dan disukai ramai. Ubat batuk ni selalu disebut sebut di kalangan member sekolah gua.

"Awak pergilah beli ubat batuk."

"Ye lah. Saya memang nak pergi beli pun."

"Awak try brand Helix. Semua orang cakap bagus. Sekali minum terus lega."

"Helix?? Awak nak bunuh saya ke apa?!"

"............................"


Dia tiba tiba tunduk dan ambil botol minyak enjin Shell Helix.

Gua terkedu.








***









Dah sampai rumah dah keluar kereta, baru gua teringat.



"Hurix la! Hurix!"




Banggg! Gua hempas pintu kereta sambil berlalu pergi. Segan sebenarnya.







4 comments:

gedek! said...

Kopi pekat juga boleh jadi obat batok, kamu tahu...?

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

Eh betul ke? Baru tahu. Thanx uncle!!

paiseh said...

lawak pesen apa lu cuba lu cuba ketengahkan ni? perut gua jd keras~

HiSaM ! ! ! said...

lu tak abis2 dengan pelat lu tu